Red Kebaya

Isu Baju Neelofa : Kenapa enggan komen?

Lepas satu-satu cerita kontroversi yang mengaitkan nama pelakon jelita ini. Selepas dakwaaan ditangkap khalwat reda, namun sepanjang hujung minggu lalu nama Neelofa (Lofa) kembali ‘panas’ sekaligus menjadi bualan hangat ramai.
Semuanya kerana pada malam Sabtu lalu, Neelofa dipersendakan dalam laman sosial gara-gara baju monyet (jump suit) rona merah jambu yang disarungnya ketika acara pembukaan disamakan dengan karakter kartun Power Rangers.
Pakaian itu turut dikecam kerana didakwa seksi apabila menampakkan bentuk tubuh pelakon dan pengacara itu.
Kritikan terhadap pakaian Neelofa atau lebih mesra disapa Lofa nampaknya berterusan apabila gaun neon hijau yang digayakannya dalam majlis itu juga disamakan dengan karakter animasi.
Bercakap kepada Berita Harian, Lofa mengambil pendekatan untuk tidak mahu mengulas lanjut berhubung insiden itu.
“Keputusan penampilan Lofa pada malam itu membabitkan banyak pihak. Jadi Lofa tak mahu komen lanjut tentang perkara itu kerana banyak hati yang perlu dijaga”, katanya.
Ditanya adakah dia menyedari penampilannya pada malam itu menjadi bahan sendaan ramai di laman sosial, Lofa berkata, dia memilih untuk tidak membacanya, lapor Berita Harian.
“Lofa tak baca pun. Tapi Lofa dapat tahu apabila ramai teman menghantar WhatApps menunjukkan baju Lofa disamankan dengan karakter kartun”, katanya.

0 comments :

Post a Comment