Red Kebaya

Pen Tanpa Menggunakan Dakwat.

Kredit: Pininfarina
Firma pereka bentuk kereta, Pininfarina telah mencipta pen tanpa dakwat di mana hujung untuk menulis diperbuat daripada logam yang akan menulis tanpa dibimbangi kehabisan dakwat untuk SELAMA-LAMANYA!

Kita boleh bayangkan menulis dan melukis dengan pensil grafit tetapi ia kekal dan tidak akan pudar seperti pen atau pensil biasa. Pen ini diberi nama 4.EVER , sesuai dengan fungsinya yang akan menulis tanpa kekeringan dakwat untuk selama-lamanya. Rekaannya menggunakan tiub aluminium yang dimesin dan disisipkan dengan kayu menjadikan ia tampak mewah. 

Percaya atau tidak, dalam pen ini tiada rongga untuk mengisi dakwat. Dihujung pen ini diperbuat daripada  logam aloi yang dikenali 'ethergraph' . Logam inilah akan menzahirkan tulisan apabila anda menulis. Jadi anda boleh menulis semahu-mahunya dengan menggunakan sebatang pen ini sepanjang hayat anda. Tetapi jangan tersilap, pen ini tidak berfungsi di atas kertas biasa. Pen ini akan dijual bersama buku nota di mana setiap helaian kertasnya deperbuat daripada serbuk batu yang kalis air dan mesra alam.

-Red Kebaya


0 comments :

Post a Comment